Site icon CITIBILL

Διαχείριση οφειλών και τρόποι αύξησης των εσόδων των ΔΕΥΑ

, Διαχείριση οφειλών και τρόποι αύξησης των εσόδων των ΔΕΥΑ

Η υφιστάμενη οικονομική κατάσταση των ΔΕΥΑ

Σύμφωνα με στοιχεία της ΑΑΔΕ και του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους της Βουλής, σχεδόν έξι στους δέκα οφειλέτες του Δημοσίου έχουν χρέη που δεν ξεπερνούν τα 500 ευρώ. Αναλυτικότερα, μέσα σε ένα χρόνο οι μικροοφειλέτες του Δημοσίου αυξήθηκαν κατά 692.413, με αποτέλεσμα να αγγίζουν αθροιστικά τα 2.427.795 πρόσωπα.

Η υγειονομική κρίση που ξέσπασε στη χώρα μας δοκίμασε την αντοχή και την ανθεκτικότητα όλων των δημοσίων και δημοτικών συστημάτων μεταξύ των οποίων και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης-Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.). Το σύνολο των 126 Δ.Ε.Υ.Α. της χώρας μας ανταποκρίθηκε με αποτελεσματικότητα στις συνθήκες έκτακτης ανάγκης που δημιουργήθηκαν από την πανδημία, διασφαλίζοντας την ομαλή τους λειτουργία, την υδροδότηση των καταναλωτών σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας, του ΕΟΔΥ και του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, όπως επίσης την προστασία τόσο του προσωπικού τους όσο και των καταναλωτών. Ωστόσο, επλήγησαν από τη μεγάλη μείωση της εισπραξιμότητάς τους.

Μετά τη λήψη των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας και της προστασίας των πολιτών, οι τρέχουσες εισπράξεις των Δ.Ε.Υ.Α. παρουσίασαν μεγάλη υστέρηση και η ρευστότητά τους περιορίσθηκε σημαντικά. Παρότι υπήρχαν όλα τα μέσα για να προβούν οι πολίτες σε ηλεκτρονικές πληρωμές και οι Δ.Ε.Υ.Α. είχαν προχωρήσει σε ανάλογες καμπάνιες ενημέρωσης των καταναλωτών, δεν υπήρξε η ανάλογη ανταπόκριση, καθώς αυτόματα και λόγω της κρίσης δημιουργήθηκε κλίμα αναστολής πληρωμών στους πολίτες.

, Διαχείριση οφειλών και τρόποι αύξησης των εσόδων των ΔΕΥΑ

Στη μείωση των εσόδων των Δ.Ε.Υ.Α. συνετέλεσε και η αναστολή όλων των διακοπών νερού λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών που σκοπό είχε την ανακούφιση των πολιτών και την έμπρακτη στήριξη των Δ.Ε.Υ.Α. προς τους πολίτες.

Ταυτοχρόνως, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η οικονομική κατάσταση των Δ.Ε.Υ.Α. πρόσφατα επιδεινώθηκε λόγω της αύξησης των τιμολογίων ηλεκτρικής ενέργειας. Η τελευταία αύξηση του τιμολογίου της ΔΕΗ είχε ως συνέπεια την αύξηση του ήδη υψηλού ενεργειακού κόστους κατά περίπου 20%. Το πρόβλημα είναι εντονότερο για τις Δ.Ε.Υ.Α. που εξυπηρετούν τουριστικές περιοχές, καθώς και για τις Δ.Ε.Υ.Α. που καταναλώνουν ενέργεια για άντληση του νερού. Θα πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι οι Δ.Ε.Υ.Α. με υψηλό αίσθημα κοινωνικής ευθύνης δεν έχουν μετακυλίσει το υψηλό ενεργειακό κόστος στους καταναλωτές.

Cloud λύσεις διαχείρισης χρέους για τις ΔΕΥΑ

Οι δημόσιες υπηρεσίες προσανατολίζονται σε λύσεις αναγκαστικής είσπραξης με αυτοματοποιημένο μηχανισμό για τη διαχείριση των οφειλών, ώστε να είναι σε θέση να εξασφαλίσουν τη βέλτιστη συλλογή αυτών των επιδόσεων.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη βιωσιμότητα του Δημοσίου να έχει έναν ολοκληρωμένο ψηφιοποιημένο τρόπο διαχείρισης των οφειλών, αλλά πρωτίστως να βάζει μπροστά τον πολίτη. Να προσφέρει λύσεις, όπως εκπτώσεις και ρύθμιση οφειλών που θα διευκολύνουν τον πολίτη στη διαχείριση και τελικά στην εξόφληση των οφειλών του.

Μέσα από την πλατφόρμα της CITIBILL, μία Δ.Ε.Υ.Α. μπορεί να διαχειριστεί τα χρέη των καταναλωτών, να παρακολουθήσει πως αυτά διαμορφώνονται και να αυξήσει τη χρηματοροή της μέσα από τις προσφερόμενες λύσεις που παρέχονται.

Έπειτα από αίτημα του πολίτη και εφόσον πληρούνται τα απαραίτητα κριτήρια, υπάρχει η δυνατότητα της σύναψης διακανονισμού, ακόμα και σε μη ληξιπρόθεσμη οφειλή, δίνοντας έτσι μια λύση στους καταναλωτές με υψηλά, μη διαχειρίσιμα χρέη τη δυνατότητα να τα εξοφλήσουν. Μέσα από διαχειριστικές καταστάσεις, ο οργανισμός μπορεί να ελέγχει μαζικά το σύνολο των διακανονισμών και την πορεία τους, ώστε να επεμβαίνει και αναλόγως να επαναξιολογεί την κατάστασή τους.

Επιπλέον, στους πολίτες που ανήκουν σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες, έπειτα από αίτημα του πολίτη και εφόσον πληρούνται τα απαραίτητα κοινωνικά και οικονομικά κριτήρια, δίνεται η δυνατότητα της έκπτωσης. Στις υφιστάμενες χρεώσεις του τιμολογίου εφαρμόζεται έκπτωση που μπορεί να αγγίζει ακόμα και το 100%, ανακουφίζοντας τους συμπολίτες μας που το έχουν ανάγκη και δίνοντάς τους την ευκαιρία να είναι συνεπείς με τις οικονομικές τους συναλλαγές.

Παράλληλα δίνεται στου πολίτες η δυνατότητα της αυτόματης πληρωμής των οφειλών τους μέσω πάγιας εντολής αλλά και η ηλεκτρονική πληρωμή τους με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα. Για πληρωμή των λογαριασμών χωρίς προμήθεια ο πολίτης μπορεί να πραγματοποιήσει τη συναλλαγή του μέσα από την εφαρμογή της CITIBILL από κινητό, υπολογιστή ή τάμπλετ.

Επιπλέον, μέσα από την εφαρμογή της CITIBILL για πολίτες, ο καταναλωτής μπορεί να παρακολουθεί και να διαχειρίζεται τους λογαριασμούς του, όπως επίσης να αλλάξει τον τρόπο αποστολής των λογαριασμών ώστε να τους λαμβάνει ηλεκτρονικά. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει την έγκαιρη ενημέρωσή του και δρομολογεί τις πληρωμές του.

Το CITIBILL δεν δίνει λύση μόνο στους πολίτες αλλά και στις Δ.Ε.Υ.Α. Έχοντας ενημερωμένο το μητρώο των εγγυήσεων και γνωρίζοντας το χρέος κάθε συμβολαίου έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε συμψηφισμό των χρεών με τις εγγυήσεις πετυχαίνοντας τόσο αύξηση των εισπράξεων, όσο και μείωση του χρέους.

Επιπλέον, και με το πέρας της πενταετίας κάθε Δ.Ε.Υ.Α. έχει το δικαίωμα τις διαγραφής εγγυήσεων που δεν ζητήθηκαν ποτέ.

Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής των χρεών στη Δ.Ο.Υ. στις περιπτώσεις που κρίνεται απαραίτητο και εφόσον πληρούνται αυστηρά κάποια κριτήρια.

Exit mobile version