Τα οφέλη του ψηφιακού εκσυγχρονισμού της ΔΕΥΑ Ξάνθης με τη χρήση της πλατφόρμας CITIBILL

Τα οφέλη του ψηφιακού εκσυγχρονισμού της ΔΕΥΑ Ξάνθης με τη χρήση της πλατφόρμας CITIBILL

Τα άλματα που κάνει διαρκώς η τεχνολογία αλλάζουν τις ζωές όλων και οδηγούν σε σπουδαία ανάπτυξη εταιρείες που την ασπάζονται και την υιοθετούν.

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που εταιρείες διάφορων κλάδων γιγαντώθηκαν με τη χρήση της τεχνολογίας, συμβαδίζοντας με τις τάσεις της εποχής και του κοινού. Από την άλλη πλευρά, δεν είναι λίγες οι εταιρείες που σχεδόν εξαφανίστηκαν ακριβώς επειδή δεν ακολούθησαν τα δεδομένα της εποχής.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα κινητά NOKIA που πριν μερικά χρόνια ήταν στην κατοχή όλων. Αρνούμενοι να προσαρμοστούν στις νέες τεχνολογικές ανάγκες, πλέον έχουν σχεδόν εξαφανιστεί.

Η τεχνολογία επηρεάζει τους πάντες. Έναν απλό καθημερινό άνθρωπο, μία μικρή επιχείρηση της γειτονιάς, ακόμη και μία πολυεθνική.

Ασφαλώς, ένας ακόμη κλάδος που επηρεάζεται είναι αυτός του δημοσίου. Αν και γίνονται συνεχώς προσπάθειες ψηφιακού εκσυγχρονισμού, ο μέσος πολίτης έχει πολύ περισσότερες απαιτήσεις λόγω του UX που απολαμβάνει από τις υπόλοιπες ιδιωτικές επιχειρήσεις στην καθημερινότητά του.

Τα πράγματα στην τοπική αυτοδιοίκηση δε, είναι ακόμη δυσκολότερα καθώς μερικοί φορείς δεν διαθέτουν καν ιστοσελίδα.

Σε μία τέτοια κατάσταση βρισκόταν και η ΔΕΥΑ Ξάνθης που μέχρι το Α’ μισό του 2020 διέθετε μία παλαιά ιστοσελίδα που είχε να ενημερωθεί σε πολλά σημεία από το 2013.

Σήμερα, η ΔΕΥΑ Ξάνθης έχει πραγματοποιήσει άλματα ψηφιακού εκσυγχρονισμού.  Πλέον, διαθέτει μία εκσυγχρονισμένη ιστοσελίδα που προσφέρει υπηρεσίες προς τους πολίτες, προσφέρει τη δυνατότητα διαχείρισης και πληρωμής λογαριασμών ηλεκτρονικά μέσα από Web App και Mobile App, την ηλεκτρονική δήλωσης βλάβης και την real time παρακολούθηση τόσο από τους πολίτες όσο και από τους τεχνικούς της ΔΕΥΑ.

Η συνταγή του εκσυγχρονισμού έχει όνομα και λέγεται CITIBILL. Μέσα από το CITIBILL η ΔΕΥΑ Ξάνθης καταφέρνει πλέον να προσφέρει μία πρωτόγνωρη εμπειρία στον πολίτη – καταναλωτή.

Η ΔΕΥΑ Ξάνθης ήταν ο πρώτος δημόσιος φορέας που υιοθέτησε το “CITIBILL e-ραντεβού” και μετρά σχεδόν 3.000 αιτήματα.

Τα αποτελέσματα του e-ραντεβού στη ΔΕΥΑ Ξάνθης:

Ψηφιακή αναβάθμιση στα πλαίσια εκσυγχρονισμού της επιχείρησης και δημιουργίας νέας συνήθειας στους δημότες Ξάνθης. 

Αύξηση οργανωτικότητας και καλύτερης εξυπηρέτησης σε μία μεγάλη μερίδα δημοτών της Ξάνθης.

Σχεδόν 3.000 αιτήματα ραντεβού έως τον Αύγουστο 2021.

Διαθέτει τον μεγαλύτερο μ.ο. ραντεβού από όλους τους συμβεβλημένους φορείς του CITIBILL e-ραντεβού.

Τον Ιούνιο του 2020, η ΔΕΥΑ Ξάνθης υιοθέτησε την υπηρεσία e-ραντεβού. Λόγω των θερινών μηνών, τα πρώτα αποτελέσματα ήταν υποτονικά και από το φθινόπωρο ξεκίνησε η αύξηση των αιτημάτων με την κορύφωση να έρχεται τον Νοέμβριο του 2020 και το δεύτερο lockdown.  

Συγκεκριμένα, μέχρι τον Οκτώβριο του 2020, ο μ.ο. των αιτημάτων ραντεβού ανέρχονταν σε 32/μήνα.

Τον Νοέμβριο του 2020, ο αριθμός των αιτημάτων εκτοξεύθηκε στα 221 και η εξυπηρέτηση κυλούσε σε ομαλά πλαίσια καθώς υπήρξε εξοικείωση από την πιλοτική περίοδο του καλοκαιριού.

Η ΔΕΥΑ Ξάνθης, θα πρέπει να νιώθει απολύτως δικαιωμένη όχι μόνο από το γεγονός ότι υιοθέτησε το e-ραντεβού αλλά κυρίως από το γεγονός ότι επένδυσε πάνω του, το προώθησε στους πολίτες και σήμερα, απαριθμεί σχεδόν 3.000 αιτήματα ραντεβού, έναν μέσο όρο 200 αιτημάτων ανά μήνα που είναι και ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή στο CITIBILL e-ραντεβού ανάμεσα σε 24 συμβεβλημένους φορείς. 

Το μεγαλύτερο κέρδος, η δημιουργία νέας συνήθειας στους δημότες και η εμπιστοσύνη στην τεχνολογία

Διαθέτοντας πλέον ένα στατιστικό δείγμα άνω του ενός έτους, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως η ΔΕΥΑ Ξάνθης, σε πρώτη φάση κέρδισε το στοίχημα και μάλιστα με μηδενικό κόστος, καθώς το e-ραντεβού διατίθεται δωρεάν από την CITIBILL.

Παράλληλα, φαίνεται πως έχει δημιουργηθεί μία συνήθεια προς τους δημότες οι οποίοι χρησιμοποιούν το e-ραντεβού όλο και περισσότερο.

CITIBILL e-λογαριασμοί & e-πληρωμές: Πλήρης διαχείριση και πληρωμή λογαριασμών ΔΕΥΑΞ

Μεγάλος ψηφιακός μετασχηματισμός υπήρξε και στο core business κομμάτι της ΔΕΥΑ Ξάνθης, την ύδρευση.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίους έτους, οι δημότες βιώνουν μία διαφορετική εμπειρία με τη διαχείριση των λογαριασμών τους καθώς πλέον μπορούν να τους παρακολουθούν και να τους πληρώνουν μέσω του κινητού τους τηλεφώνου ή μέσω ενός υπολογιστή.

Προβολή λογαριασμών μέσω του CITIBILL e-λογαριασμοί

Η αρχή έγινε με την ηλεκτρονική προβολή των λογαριασμών τον Αύγουστο του 2020.

Το e-λογαριασμοί προσέφερε τη δυνατότητα σε έναν χρήστη CITIBILL να δει και να διαχειριστεί τον λογαριασμό και τη μερίδα του ηλεκτρονικά.

Συγκεκριμένα, ένας πολίτης είχε εικόνα για όλα τα παρακάτω:

1. Ιστορικό λογαριασμών

2. Ιστορικό κινήσεων

3. Ιστορικό μετρήσεων και καταναλώσεων

4. Ιστορικό υδροδοτούμενων ακινήτων

5. Ιστορικό υφιστάμενων και παλαιότερων ακινήτων

Διαθέτοντας πλήρη ψηφιακή ενημέρωση για τους λογαριασμούς τους, οι επόμενες εύλογες απαιτήσεις των πολιτών ήταν οι ηλεκτρονικές πληρωμές, οι οποίες ήταν η επόμενη μεγάλη αναβάθμιση που προσέφερε η ΔΕΥΑ Ξάνθης στους πολίτες μέσω του CITIBILL.

e-πληρωμές μέσω του CITIBILL Pay

Το επόμενο βήμα μετά την προβολή των λογαριασμών ήταν η ηλεκτρονική πληρωμή η οποία τέθηκε σε λειτουργία των Ιούνιο του 2021.

Το CITIBILL Pay έλυσε τα χέρια πολλών Ξανθιωτών οι οποίοι μπορούν πλέον να πληρώνουν χωρίς προμήθεια τους λογαριασμούς τους ηλεκτρονικά. Τον πρώτο μήνα οι πληρωμές ήταν μόλις 10 αλλά τον Αύγουστο έφτασαν κυλιόμενα τις 1.124.

Τα ποσοστά αλληλεπίδρασης των δημοτών Ξάνθης με το CITIBILL Mobile App ξεπέρασαν κάθε προσδοκία καθώς από τους 1.883 εγγεγραμμένους χρήστες οι 1.345 έκαναν αίτηση e-bill για να μπορούν να διαχειρίζονται τους λογαριασμούς τους. Ένα ποσοστό της τάξεως του 71.4%.

Συμπέρασμα

Τα στατιστικά δεδομένα αποτυπώνουν ξεκάθαρα τον μεγάλο βαθμό του ψηφιακού εκσυγχρονισμού της ΔΕΥΑ Ξάνθης. Μέχρι το Α’ μισό του 2020 δεν διέθετε καν ιστοσελίδα και πλέον με τη βοήθεια του CITIBILL έχει φτάσει σε σημείο να προσφέρει ηλεκτρονικές πληρωμές και ραντεβού μέσα από την ιστοσελίδα της.