Site icon CITIBILL

Ψηφιακές καταμετρήσεις και έξυπνα υδρόμετρα αλλάζουν τα «λειτουργικά συστήματα» των ΔΕΥΑ

, Ψηφιακές καταμετρήσεις και έξυπνα υδρόμετρα αλλάζουν τα «λειτουργικά συστήματα» των ΔΕΥΑ

Οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας έχουν κάνει μεγάλα βήματα ψηφιακού εκσυγχρονισμού τα τελευταία χρόνια, καθώς βλέπουμε ολοένα και περισσότερους δημόσιους φορείς να ψηφιοποιούν τις διαδικασίες τους και να προσφέρουν ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Ταυτόχρονα, η τεχνολογία έχει συμβάλει στην απλοποίηση της εργασιακής καθημερινότητας των δημοσίων λειτουργών και των συνεργείων.

Μία από τις τεχνολογίες που έχει αλλάξει άρδην τον τρόπο εργασίας είναι η ψηφιακή καταγραφή των ενδείξεων, οπουδήποτε υπάρχουν μετρητές και έξυπνα ρολόγια. Η νέα εκσυγχρονισμένη κατάσταση, δεν έχει απλοποιήσει απλά τις διαδικασίες καταμετρήσεων, αλλά έχει προσφέρει μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στους ίδιους τους καταναλωτές, οι οποίοι σε πολλές περιπτώσεις (π.χ. kw/h ρεύματος) καλούνται να πραγματοποιήσουν την μέτρηση μόνοι τους και να την καταχωρήσουν σε ένα cloud application.

Στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας, η ψηφιακή καταμέτρηση ενδείξεων «κουμπώνει» στις ΔΕΥΑ και στα γραφεία ύδρευσης, όπου το σύνολο των καταμετρήσεων των συνεργείων ενημερώνουν αυτόματα όλα τα απαραίτητα σημεία που απαιτούνται, ώστε να ολοκληρωθεί άμεσα όλη η ροή εργασιών, από την καταγραφή, μέχρι την τιμολόγηση και έκδοση ενός λογαριασμού ύδρευσης.

Οι ψηφιακές καταμετρήσεις εκμηδενίζουν το ανθρώπινο λάθος και εξοικονομούν πόρους

Εκτός από τον χρόνο που απαιτούνταν μέχρι τώρα για να ολοκληρωθούν οι συγκεκριμένες διαδικασίες, υπήρχε επίσης ο παράγοντας του ανθρώπινου λάθους, ο οποίος πλέον εκμηδενίζεται, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη των δημοτών προς το δημόσιο.

Μακροπρόθεσμα, με τη χρήση ψηφιακών υδρομέτρων, οι υπηρεσίες ύδρευσης εξαλείφουν την ανάγκη απασχόλησης εργαζομένων για την καταγραφή των ενδείξεων, εξοικονομώντας πολύτιμους πόρους.

, Ψηφιακές καταμετρήσεις και έξυπνα υδρόμετρα αλλάζουν τα «λειτουργικά συστήματα» των ΔΕΥΑ

Παράλληλα, οι πολίτες θα λαμβάνουν ακριβέστερες και πιο ενημερωμένες μετρήσεις τις οποίες θα μπορούν να παρακολουθούν real time μέσω Mobile και Web applications, ενώ οι υπηρεσίες για την αποκατάσταση βλαβών όπως διαρροές, θα κινούνται ταχύτερα, προτού ένα πρόβλημα γίνει σοβαρότερο και πιο δαπανηρό.

Όλα αυτά τα ψηφιακά δεδομένα που συλλέγονται από τις συγκεκριμένες ψηφιακές διαδικασίες, θα προσφέρουν πολύτιμη πληροφόρηση στις διοικήσεις των ΔΕΥΑ και των γραφείων ύδρευσης με αποτέλεσμα τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων, διοικητικής και οικονομικής φύσεως, οι οποίες όχι μόνο δεν θα μπορούν να αμφισβητηθούν, αλλά θα κρίνονται απολύτως απαραίτητες και θα τίθενται σε προτεραιότητα.

Χαμηλό κόστος, όλα αυτοματοποιημένα και real time με το cloud

Είναι γεγονός πως πριν μερικά χρόνια όλα τα παραπάνω έμοιαζαν με ένα μακρινό και ίσως ανέφικτο όνειρο για το ελληνικό δημόσιο το οποίο εκτός από τις παθογένειες δεκαετιών, θα έπρεπε να ξεπεράσει μία οικονομική κρίση δίχως να φορτωθεί με επιπλέον κόστη.

Κι όμως πλέον, όλα τα παραπάνω, όχι μόνο είναι εφικτά, αλλά το κόστος είναι πολύ μικρότερο, καθώς οι cloud υπηρεσίες δεν απαιτούν ούτε κοστοβόρες υποδομές από τις ΔΕΥΑ αλλά ούτε και την πρόσληψη ειδικά εκπαιδευμένου προσωπικού για τη συντήρηση του εξοπλισμού και την αντιμετώπιση σφαλμάτων.

Για παράδειγμα, οι καταμετρητές των ΔΕΥΑ που είναι διασυνδεδεμένες με την πλατφόρμα CITIBILL, μπορούν να καταγράφουν τις ενδείξεις από κινητό ή tablet μέσα από την mobile εφαρμογή της CITIBILL, και με το πάτημα ενός κουμπιού, να ενημερώνεται μαζικά το πρόγραμμα έκδοσης λογαριασμών.

Ο χρήστης με τη δυνατότητα της αναζήτησης μπορεί να βρει οποιαδήποτε παροχή επιθυμεί και βλέποντας το ιστορικό της και την κατάστασή της (ενεργή/ανενεργή), να επιβεβαιώσει τη νομιμότητα της σύνδεσης. Επιπρόσθετα, με τη δυνατότητα να βλέπει τις τέσσερις προηγούμενες καταναλώσεις, γίνεται επιτόπια αξιολόγηση της ένδειξης, εκμηδενίζοντας την πιθανότητα της λάθος καταχώρησης και ακολούθως της λανθασμένης έκδοσης λογαριασμών.

Ως εκ τούτου, η διαδικασία δεν γίνεται μόνο αυτοματοποιημένα, αλλά εκδίδονται λογαριασμοί έγκαιρα και κυρίως με έγκυρη ενημέρωση.  

Βελτίωση των οργανωτικών διαδικασιών των καταμετρητών  

Παράλληλα, βελτιώνεται στο μέγιστο δυνατό βαθμό το οργανωτικό μέρος των τμημάτων καταμετρήσεων, καθώς ο κεντρικός διαχειριστής του προγράμματος μπορεί να αναθέσει  οποιοδήποτε δρομολόγιο επιθυμεί σε οποιονδήποτε καταμετρητή, χωρίς περιορισμό, ανάλογα τη διαθεσιμότητά τους και μάλιστα με τη διαδρομή του δρομολογίου να είναι παραμετροποιήσιμη από τους ίδιους τους χρήστες, ώστε να προσαρμόζεται στον κάθε ένα ξεχωριστά.

Μάλιστα, λόγω του cloud, δεν είναι απαραίτητη η παρουσία των καταμετερητών στον οργανισμό, καθώς μπορούν να συγχρονίσουν τις συσκευές τους οποιαδήποτε στιγμή από οπουδήποτε, επιταχύνοντας με αυτόν τον τρόπο όλη τη ροή εργασιών.

Το άρτια οργανωμένο ψηφιακό οικοσύστημα δεν αφήνει καμία πληροφορία να πάει χαμένη, αλλά αντιθέτως μπορεί να τις μετατρέψει σε συγκεκριμένες ενέργειες άλλων τμημάτων. Για παράδειγμα, οι χρήστες του CITIBILL έχουν τη δυνατότητα της καταχώρησης τυποποιημένων παρατηρήσεων μέσα από μια custom made λίστα παρατηρήσεων, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του οργανισμού.

Οι παρατηρήσεις αυτές ταυτόχρονα με τον συγχρονισμό και την ενημέρωση των παροχών, μπορούν να γίνουν εντολές προς τα συνεργεία για επιδιόρθωση βλαβών, για έλεγχο συνδέσεων, έλεγχο διαρροών κ.α. Εξασφαλίζεται έτσι μια τυποποιημένη και ταχύτατη ροή εργασιών, βελτιώνοντας την παροχή υπηρεσιών της ΔΕΥΑ προς τους πολίτες και εξαλείφοντας την πιθανότητα μη έγκαιρης ενημέρωσης του οργανισμού.

Τα έξυπνα υδρόμετρα είναι το μέλλον

Είναι δεδομένο πως κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον τα έξυπνα υδρόμετρα θα έρθουν για να μείνουν. Ήδη ορισμένες υπηρεσίες ύδρευσης όπως η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ έχουν προκηρύξει διαγωνισμούς πολλών εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια έξυπνων υδρομέτρων. Βλέπουμε λοιπόν την τάση των ΔΕΥΑ να στρέφεται προς αυτήν την κατεύθυνση και να την καθιστά λύση “μονόδρομο”.

Η εξοικείωση με τις cloud υπηρεσίες όχι μόνο πρέπει να ξεκινήσει άμεσα για να μη χαθεί πολύτιμος χρόνος προσαρμογής, αλλά πρέπει να αποτελέσει πυξίδα για όλες τις μελλοντικές αποφάσεις λειτουργίας των δημόσιων οργανισμών γενικότερα.

To CITIBILL διαθέτει όλες τις απαραίτητες υποδομές ώστε να διασυνδεθεί με έξυπνα υδρόμετρα καθώς πρόκειται για cloud λογισμικό με τη μορφή Software-as-a-Service.

Το βήμα του ψηφιακού εκσυγχρονισμού απαιτεί τόλμη και αποφασιστικότητα

Είναι απολύτως κατανοητό όλη αυτή η διαδικασία να φαίνεται μεγάλη. Είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν παθογένειες δεκαετιών και να αλλάξουν νοοτροπίες.

Κανείς δεν είπε ότι είναι εύκολο. Ακόμη και στις πρώτες ενέργειες που έγιναν με το .gov.gr τα προβλήματα και οι αποτυχίες ήταν πολλές. Κάθε φορά που πρόκειται να ανοίξει η πλατφόρμα για ένα νέο πρόγραμμα, εμφανίζεται πεσμένη και μη λειτουργική για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Ένα μεγάλο ποσοστό των πολιτών σπεύδει για να επικρίνει. Το 100% των πολιτών, ωστόσο, ακόμη και των επικριτών δεν μπορούν παρά να παραδεχτούν ότι έχουν πραγματοποιηθεί άλματα ψηφιακού εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα και το ίδιο πρέπει να γίνει και στην τοπική αυτοδιοίκηση με την ίδια τόλμη και αποφασιστικότητα.

Αν επιθυμείτε να εξετάσετε τη μετάβαση του φορέα σας στη νέα cloud εποχή, στείλτε μας e-mail στο sales@citibill.net κι εμείς θα σας καθοδηγήσουμε σε κάθε στάδιο.  

Exit mobile version